February 19, 2020

Proces dizajna vizualnog identiteta

Profesionalno dizajnirani vizualni identitet dat će vam vjerodostojnost.
Vizualni identitet

Vizualni identitet izraz je koji koristimo za vizualne elemente koji pomažu diferencijaciji i prepoznatljivosti brenda ili tvrtke. Vizualni identitet može se sastojati od dizajna logotipa, definiranja korporativnih boja i tipografija, dizajna poslovnih sredstava komunikacije poput vizitki, memoranduma, pečata, aplikacije identiteta za digitalnu upotrebu na web stranici i aplikaciji, dizajn identiteta ambalaže proizvoda, i dizajna korporativnog predstavljanja tvrtki ili brendova na raznim sajamskim štandovima,.

Brend

Marty Neumeier u svojoj knjizi "The Brand Gap" objašnjava uobičajenu zabludu: brend nije logotip, nije sustav korporativnog identiteta i nije proizvod. Brend je osjećaj prema proizvodu, usluzi ili tvrtki. Uspješni brendovi koriste svoj jedinstveni set vrijednosti za postizanje uspješne poslovne strategije - kako bi potaknuli potrošače da ih odaberu umjesto ispred konkurencije. Drugim riječima, moraju postići visok stupanj prepoznatljivosti kod potrošača.

Brend su osjećaji koje ljudi osjete kada čuju vaše ime ili vide vaš logotip. Definirajte po čemu se vaš brend razlikuje od ostalih - po čemu ste jedinstveni? Koje će koristi imati ova robna marka za potrošača? Definiranjem vašeg USP-a (jedinstvenog prodajnog mjesta) moći ćete razviti jasnu komunikacijsku strategiju.

Vizualni identitet Milke

Philippe Suchard osnovao je slastičarnicu 1825. Tijekom 1890-ih dodavao je mlijeko u čokoladu. Nakon njegove smrti 1884., posao su preuzela njegova djeca.

Milka čokolada je 1901. godine prvi puta zapakirana u ambalažu ljubičaste boje. Naziv je kombinacija njemačkih riječi za MLIJEKO i KAKAO. Do 1960-ih zaštićen je Milka skript logotip i dizajn ambalaže.
Vizualni identitet Milke prošao je kroz mnoge promjene od 1901. Boja jorgovana postala je najprepoznatljiviji element brenda, s kojom se simbolizira mekoća i nježnost.

Tijekom faze novog brendiranja 2000. godine, kreativni direktor Landor-a Jorg Willich naglasio je značaj Alpskog planinskog lanca, budući da Alpe simboliziraju prirodu i čistoću, te švicarsko naslijeđe brenda. Na linku možete pogledati Milkinu knjigu standarda.

Proces

Prva faza: Analiza / Discovery (Trajanje: tjedan dana)

Tijekom ove faze istražujemo tržište i konkurente, te analiziramo klijentove upute iz kreativnog obrasca (briefa). Vrlo je važno da u Brief unesete točne i konkretne podatke, jer ćemo to koristiti za definiranje izgleda i osjećaja vašeg brenda (look & feel).


Nekoliko tehnika i alata pomažu nam u definiranju vizualnog smjera i osiguravaju proces u kojem smo svi na "istoj valnoj dužini". U svojoj knjizi "Creating a Brand identity: A guide for designer", Catharine Slade-Brooking opisuje postupak analize robne marke konkurenata, kao metodu za procjenu i usporedbu. Cilj je prepoznati tko su, kako su se pozicionirali, koje proizvode i usluge nude i kako potrošači o njima govore. Ovaj pristup pomaže nam da se razlikujemo i istaknemo potencijalne prednosti.

Ključni čimbenici koje treba istražiti tijekom analize:
- Tko je vaša konkurencija?
- Tko je njihova ciljna skupina?
- Na kojem tržištu posluju?
- Kakve su njihove cijene?
- Koliko su popularni na tržištu?
- Koja je njihova ključna poruka?
- Po čemu je jedinstvena njihova prodaja?
- Koje su njihove prednosti?
- Kakva je njihova verbalna komunikacija?
- Koja je njihova korporativna tipografija?
- Koje su njihove brend boje?
- Kako izgleda njihov logotip?

Druga faza: Idejni projekt (Trajanje: tri tjedna)

Tijekom ove faze znamo organizirati radionicu s klijentom za razvijanje strategije i verbalne komunikacije brenda. To će nam pomoći da se dogovorimo oko izgleda i osjećaja koje želimo postići, tona / glasa komunikacije brenda, ciljne publike, prednosti i uvjerenja. Također će nam pomoći da definiramo jedinstvenu brend izjavu.


Izjava o jedinstvenosti brenda snažan je test strateškog pozicioniranja, koji je razvio Marty Neumeier u svojoj knjizi strategija robne marke pod nazivom "Zag". Izjavu možete kreirati popunjavanjem ovog kratkog obrasca:
[Naziv tvrtke / brenda] je JEDINI (kategorija)
KOJI (diferencijacijske karakteristike)
ZA (klijentove osobine)
U (geografija tržišta)
KOJI (izjava potrebe)
ZA VRIJEME (temeljni trendovi)​​​​​​​

Glavna brend izjava trebala bi izazvati interes za 30-60 sekundi. Ljudi koje slučajno sretnete mogli bi se pokazati vašim idealnim klijentom, potrošačem ili poslovnim partnerom!


Dok identificiramo vaše idealne kupce (ciljanu publiku), mogli bismo napraviti profil potrošača. Profil će nam dati vizualne obrise i osobine ciljne skupine brenda, kojom možemo naučiti njihove karakteristike. Ovdje nema ograničenja, možete navesti onoliko detalja koliko želite:
- njihovu dob, spol i etničke skupine,
- socijalni status i životni stil (kakve automobile voze, gdje žive),
- gdje rade (kolika su njihova primanja, koje su njihove želje i strasti),
- kakve interese imaju (sport, glazba, umjetnost, filmovi koje vole),
- njihova obitelj (imaju li djece) i prijatelji (jesu li druželjubivi, jedu li u restoranima),
- potrebe i težnje. ​​​​​​​

Ovisno o klijentovom budžetu, volimo izraditi 2 ili 3 prijedloga logotipa i vizualnog identiteta. Na kraju ove faze prezentiramo ih klijentu i napravimo eventualne iteracije. Klijent tada odabire konačni prijedlog.


Treća faza: Izvedbeni projekt (Trajanje: dva tjedna)

Definiramo korporativne boje i dodajemo ih logotipu (ovo može biti i dio idejnog prijedloga). Upute za primjenu vizualnog identiteta i knjiga standarda, informiraju klijenta o načinu implementacije identiteta na primjerice web stranice ili aplikacije, poslovna sredstva komunikacije (posjetnice, memorandume, kuverte, ambalažu) i sve ostalo što biste mogli koristiti tijekom poslovanja.


Četvrta faza: Isporuka (Trajanje: tjedan dana​​​​​) ​

Nakon potpisa Izjave odobrenja konačnog rješenja i svih dogovorenih materijala, te podmirenja svih izdanih faktura, svi se dokumenti isporučuju klijentu.

Budite oprezni kada svoj posao povjeravate freelancerima , IT-evcima ili tiskarama. Angažirajte profesionalnu kreativnu tvrtku specijaliziranu za grafički dizajn, koja ima portfolio s vidljivim dobrim referencama vizualnog identiteta.


Autor: Odinea Sudić, voditeljica projekata