NK Osijek

Brendiranje // Identitet // Ambalaža // Oglašavanje

KLIJENT
Nogometni klub Osijek jedan je od najznačajnijih nogometnih klubova u Hrvatskoj zbog svog doprinosa hrvatskom nogometu, ponajviše u vidu velikih igrača koji su ponikli u klubu. NK Osijek je osnovan 1947. godine, a u prvu ligu je ušao 1953. Prvih nekoliko godina klupska boja bila je crveno-plava, koja je 1970-ih promijenjena u bijelo-plavu, boju grada. Godine 1992. započela je nova Hrvatska nogometna liga, u kojoj je NK Osijek nizao dobre rezultate i redovito bio sudionik natjecanja u Europskim ligama. Sezona 2000. pamti se kao jedna od najboljih. U toj sezoni Osijek je bio jesenski prvak Hrvatske. Od tada Osijek ne bilježi značajnije uspjehe. Razlog tomu je, uz redovitu rasprodaju važnih igrača i loša financijska situacija koja je klub dovela u situaciju da je preživljavanje i opstanak u 1. HNL najveći mogući domet. Nakon višegodišnjeg preživljavanja kluba, u veljači 2016. klub je prodan u privatno vlasništvo mađarskom poduzetniku Lorincu Meszarosu.
CILJ
Odmah po dolasku novih vlasnika pokrenuo se marketinški tim koji želi stvoriti novi imidž kluba, a ujedno i grada Osijeka. Nk Osijek tako je angažirao STUDIO 33 da poradi na redizajnu vizualnog identiteta i definira grafičke standarde Nogometnog kluba Osijek, koji su prijeko potrebni za funkcionalnost kluba i nove marketinške akcije, kojima je cilj vratiti navijače na tribine, te pokrenuti grad Osijek. Prvi korak u kreiranju novog identiteta bila je standardizacija te kreiranje knjige grafičkih standarda. NK Osijek je nespretnim korištenjem grba i klupskih obilježja, zanemarivao svoje vlastite standarde, a samim time narušavao je i svoj vizualni identitet. Kako klupski grb nije bio striktno definiran, u opticaju se našlo nekoliko različitih grbova s različitim tipografijama, te u različitim nijansama plavih tonova. Grb je također imao i problem sa svojim elementima u zaglavlju, gdje su simboli kune i šesterokrake zvijezde, također korišteni ne konzistentno.
RJEŠENJE
Vizualni identitet trebalo je osvježiti novim elementima, koji će omogućiti brendiranje na različitim materijalima. Kako bi to bilo moguće, bilo je potrebno osmisliti sistem koji nudi brojne mogućnosti apliciranja, a razlikuje se od ostalih klubova. Trokuti NK Osijek su geometrijski elementi u bojama kluba. Trokuti kao geometrijski lik daju dinamiku i naboj, simbolički predstavljaju energičnost i sport, a osim toga trokut simbolizira muškost te snagu... Šiljastim trokutom želimo također ostaviti dojam opasnosti, čime bi se naglasila fanatična borba igrača na utakmicama, zastrašio protivnik, a ujedno i potaknulo građane/navijače na ujedinjenje i navijanje za svoj klub. Osmišljeni su call to action slogan i hashtag za komuniciranje klupskih akcija, promocija, poziva, najave utakmica, pokretanje članova i navijača, te poticanje građana Osijeka na ujedinjenje i navijanje za svoj lokalni klub. U svrhu promocije i prodaje službenih klupskih suvenira, bilo je logično osmisliti i originalni naziv klupske trgovine odnosno robne marke. Početkom 70-ih godina prošloga stoljeća službene klupske boje postale su bijela i plava, koje su bile i ostale boje Grada Osijeka. Od tada, bijelo-plava kombinacija boja živi u grbu, imenu, stadionu, pjesmama... i predstavlja važan dio identiteta kluba. Upravo iz tog razloga predlažemo najlogičniji naziv robne marke “Bijelo Plavi”. Osim naziva robne marke, brendiranja službene suvenirnice, i razvoja kompletnog asortimana suvenira, naziv “Bijelo Plavi” također nudi izvrsne mogućnosti razvoja arhitekture brenda. Uz naziv “Bijelo Plavi” mogu se ubacivati riječi različitih akcija, proizvoda ili usluga čija je funkcija dodatna promocija brenda te prepoznatljivost kluba. Bijelo Plavi Klub, Bijelo Plavi Član, Bijelo Plavi Dan, ... Grafički element trokuta koji je korišten u redizajnu vizualnog identiteta, provučen je i u dizajnu logotipa robne marke, unutar slobodnog prostora između dva slova. Elementom trokuta zaokružena je cijela priča identiteta NK Osijek, a ujedno je izbalansiran i nespretni slobodni prostor između slova “LO” i “LA”. Logotip službene suvenirnice tretiran je kao usklik, što će na kraju krajeva i postati kada brend zaživi. U formi uskličnika za dodatnu je poveznicu s klubom i identitetom kluba korištena silueta grba NK Osijek.
No items found.
Ne koristite fotografije bez pismenog odobrenja autora.
© Studio 33